Saturday 7 January 2012

Aku Ada Dia..

Adakalanya tak mudah untuk kita mengejar cinta. Adakalanya banyak perkara yang harus kita korbankan untuk mendapatkan cinta itu. Begitu juga aku. Sedayanya aku berusaha untuk memenangi sesuatu yang dinamakan cinta itu. Mungkin kerna telah ditakdirkan, akhirnya cinta itu milik aku. Hingga ke hari ini cinta itu masih ku miliki hingga ke satu saat nanti masa itu akan memisahkan kami. Itu yang pasti, cinta tak seharusnya memiliki.

Berbeza pula kisahnya dengan insan lain yang cuba mengejar cinta, namun tidak kesampaian. Buat insan itu, bersabarlah kamu, mungkin kamu perlukan usaha yang lebih untuk mendapatkan cinta itu. Hari ini, dia keluar bersama yang lain. Mungkin esok atau lusa, terbuka pintu hatinya untuk mengenali kamu. Selagi dia belum melafazkan akad nikahnya, dia bukan milik sah buat sesiapa. Janganlah mudah berputus asa. Jika cinta, pertahankan hingga ke akhirnya. Jika kamu hanya punya rasa suka, itu belum cukup untuk kamu. Kerna harus kamu tahu, kalau rasa suka dan cinta itu jauh bedanya. Ingatlah juga, umur bukan penghalang bagi kamu mencintai dia.

Di sini, ku berdoa penuh kesyukuran kerna diberikan peluang punyai cintamu kasih walaupun ianya bukan halal bagi kita. Namun rasa kasih itu senantiasa segar di taman larangan kita berdua. Buat kekasih, sekali lagi terima kasih kerna sudi menerima diri ini suatu masa dulu.

No comments:

Post a Comment