Friday 9 September 2011

Kalau Hati Bilang Cinta



Saat pertama terlihat dirinya, tanpa diduga cinta itu mula berputik dalam hati. Entah mengapa hati tidak keruan sejak melihat dirinya. Ingin ku dekati, tapi ku malu pada diri yang jauh bedanya dengan dirinya. Bagai langit dan bumi, bagai enggang berterbangan dengan pipit..
Perasaan rendah diri tak pernah hilang. Ku sedar diri ini tidak setanding insan lain yang punya rupa.
Suatu hari, kau menyapa diriku. Bagai tersedar dalam kayangan, kau berbual mesra denganku. Kita mula bertukar-tukar no telefon. Tanpa disedari, sudah berbulan-bulan lamanya kita berhubung dalam alam maya. Hubungan kita semakin erat, tanpa diketahui sesiapa kerna alasan, kau sebenarnya sudah berpunya.
Hati siapa yang tak hancur jika diri menjadi orang ketiga dalam hubungan. Ingin ku undur diri tapi tak terdaya, kerna cinta padamu terlalu kukuh. Tak dapat ku bayangkan jika kau terpisah jauh dariku.Kau pula, menyatakan perasaan cintamu padaku..pada masa yang sama juga kau mencintai dirinya dan tidak sekali-kali melepaskannya dan diriku.
Hingga ke hari ini, kita masih lagi bertahan dengan hubungan rahsia kita tanpa siapa yang mengetahuinya. Jika keluar berdua sekalipun, kau akan sentiasa pastikan tiada siapapun kenalan kita mengetahuinya. 

No comments:

Post a Comment