Friday 21 October 2011

Cinta Yang Ketiga

                             

Sayang dan kasih yang hadir dalam hati ini bukanlah dipinta. Ku cuba menafikan kewujudanmu tapi ku tak terdaya. Hati kian mekar saat kamu menerima diri ini dalam hidupmu, sayangnya antara kamu dan ku, ada dia. Dia yang hadir dulu sebelum ku.

Mungkin sukar bagi mereka yang berada pada pihak kedua. Tapi bagaimana pula bagi pihak yang ketiga? Mungkin di sini kita tak dapat melihat betapa sengsaranya menjadi orang ketiga dalam hubungan. Tak pula nampak pengorbanannya dala menjalinkan hubungan cinta terlarang bersama insan milik orang lain. Tampak mudah tapi sukar difahami apatah lagi mengharunginya. Hanya mereka yang pernah mengalaminya saja akan tahu cabarannya.

Terasa hinanya diri menjadi orang ketiga. Tapi apakan daya, hendak ku undur diri, ku tak mampu hidup tanpa dirimu. Sesungguhnya ku tak bersedia meratapi pemergianmu. Ku masih memerlukanmu untuk sedikit waktu lagi.Mungkin ini sudah suratan takdir, kita hanya bercinta tapi tidak bersatu. Maafkan aku kerna hadir dalam cinta kalian berdua.
Terima kasih sayang kerna sudi menyerikan hidupku walau hanya seketika.

2 comments:

  1. hye dear..

    yup, hadiah awk still ade.. sila anta details kat email ye, scepat mungkin..thanks!! ^_^

    ReplyDelete
  2. hye dear..

    awk dh send emial ke? tp xde pun dlm inbox sy.. leh tau ape name email awk? my email is greennnpanda[at]gmail[dot]com.....

    ReplyDelete