Friday 7 October 2011

Kau Yang Bernama Cinta


Pertama kalinya perasaan itu datang..ku rasakan sesuatu yang aneh bertandang ke dasar hati ku, lalu menapakkan diri di dalamnya. Ku cuba hindarkan perasaan itu. Ku cuba nafikan kehadiran perasaan itu, akhirnya aku akur dengan kehendakkan hati yang mahukan perasaan itu terus menyemai bibit-bibit kerinduan dalam hati.
Semakin hari, semakin payah mahu menyelami perasaan itu kerna ianya sering mengganggu minda dan ruang anganku. Sekali lagi ku bertanya, perasaan apakah itu yang datangnya tak diundang.
Kini baru ku mengerti, perasaan itu sebenarnya lahir dari pandangan mata yang turun ke hati. Perasaan yang dinamakan cinta oleh duniawi. Yang harus dialami oleh setiap insan yang bergelar manusia.
Indahnya perasaan itu hanya mereka yang mengalaminya mengerti. Mulianya cinta itu jika hadir pada insan yang tahu menilainya. Agungnya cinta jika tidak dikhianati.. Adalah satu-satunya cinta itu dimiliki jika tiada curiga dan diracuni kecurangan. Bersatulah dua jiwa dalam dua insan jika cinta itu disatukan dengan halalnya. Terpatrilah janji ikatan bersatu mendapat restu. Berserinya cinta itu jika diberikan cahaya mata yang mampu menyinari malam suram. Kekallah cinta itu jika sering dipertahankan. Terkuburlah cinta itu bersama pemiliknya jika tiada pengganti.

1 comment:

  1. plz bg details ye..

    http://greennnpanda.blogspot.com/2011/10/winners-of-lucky-draw-ga-congrats.html

    ReplyDelete